Kæpheste univers

Udvikling og opbygning af sortiment og univers omkring salg af kæpheste og Kæpheste Cup.

  • Indkøb og kontakt med leverandører
  • Ideudvikling af Kæpheste Cup
  • Præsentation af varer
  • Inspirations miljø online og offline
  • Arrangementer for børn

Indkøb og kontakt med leverandører

Kæpheste var et uudforsket produktområde, potentialet i markedet blev fysisk afprøvet ved at invitere til et arrangement for børn med deres kæpheste. Arrangementet var utroligt populært og blev startskuddet til opbygningen af det omfattende sortiment af kæpheste og udstyr til kæpheste. I samarbejde med en kollega blev leverandører udvalgt og afdelingen med kæpheste blev bygget op. Sortimentet udvikles løbende og senest der tilføjet import af egne kæpheste direkte fra producenten.

Opgaven er løst i Uniconta, Mail og Excel.

Ideudvikling af Kæpheste Cup

Erfaringerne fra første kæphestearrangement gjorde, at vi mente det var muligt at bruge et lignede arrangement til at brande vores nye produktsortiment og slå vores navn fast som førende indenfor kæpheste på Fyn.

I samarbejde med kollegaer, blev første skitser til arrangementet udarbejdet. Der blev bestilt præmier hjem, udarbejder dressurprogrammer, springbaner, regelsæt og markedsføring af den første udgave af Kæpheste Cuppen. Alt blev ideudviklet med afsæt i den traditionelle rideverden, der blev tilpasset kæpheste og børnenes alder. I skrivende stund modtager vi tilmeldinger til 4. udgave af kæpheste Cuppen, med tilmelding i webshoppen. Børnene deltager i kvalifikation i en af firmaets butikker og finalen afholdes af butikken der ligger i forbindelse med butikkens hovedkontor. Afholdelsen af cuppen udføres af af butikkerne og undertegnede har en koordinerende rolle.

Opgaven er løst i Word, Excel, Teams, Mail InDesign, Photoshop, Illustrator og Uniconta.

Præsentation af varer

For at komme ud til et endnu større publikum, er er alle varerne også præsenteret og sælges online fra firmaets to webshops. I skrivende stund er det et sortiment på over 120 varer. Varerne er præsenteret med en beskrivende varetekst, min. et produkt billede, gerne fritlagt og dertil miljøbilleder hvis leverandøren tilbyder dette. Tekster skrives ved hjælp af info fra leverandøren og AI. Oprettelse af varer på hjemmesiden deles i teamet.

Opgaven er løst i Uniconta, leverandørens hjemmeside og billedbank, Photoshop, Word og ChatGTP.

Inspirations miljø online og offline

Som reklame for Kæpheste Cuppen og butikkerne er der lavet et inspirationsmagasin der deles gratis ud i butikkerne og til forskellige arrangementer. Der er trykt 1.000 eksemplarer af magasinet og det er udgivet online. Onlineudgaven indeholder links til produkterne der er præsenteret i magasinet. Magasinet er en hybrid mellem et legetøjskatalog, et Wendyblad som de fleste børn der interesserer sig for heste kender og et klassisk dameblad. Magasinet indeholder en blanding at inspiration, artikler og reklame.

Opgaven er løst i InDesign, Photoshop, Excel, Word, ChatGTP og online CMS til håndtering af hjemmeside.

Arrangementer for børn

Ud over selve Kæpheste Cuppen er der af flere omgange lavet forskellige arrangementer for børn der rider kæphest.  Det har været spring hygge, dressur undervisning og spring arrangementer udenfor Cuppen. Firmaets springmaterialer har af flere omgange været udlånt til klubber, foreninger og virksomheder der har ønsket at lave kæphestearrangementer. Ligeledes har firmaet sponsoreret arrangementer for kæpheste med præmier og rosetter. Dette er den del af brandingstrategien som udvikles og løbende opretholdes af det samlede marketingteam.